وارفتگی ببر کاغذی سرکوب در مواجهه با قیام مردم کازرون







قیام مردم کازرون، بار دیگر جرأت را در رگان مردم به جان آمده‌ی ایران دواند و خون داغ روزهای پرالتهاب قیام دی۹۶ را در شریان‌ها به گردش درآورد. قیام مردم کازرون روی خط داغ اخبار، بال درآورد و جهان را باردیگر متوجه مردمی کرد که با هزار زبان گویا می‌گویند: «ایران و ایرانی دیکتاتوری منفور آخوندی را نمی‌خواهند».
دیلی میل در گزارشی از قیام مردم کازرون نوشت:‌ «عکس نشان می‌دهد که خودروها در کازرون واژگون و سوزانده شده و شهروندانی هم مجروح شده‌اند. پلیس ضدشورش وارد شده و این در حالی بود که مردم شعار براندازی می‌دادند. این اعتراضات به‌دنبال قیام دیماه گذشته است که طی آن ۲۵تن کشته و مجروح و صدها تن دستگیر شدند.
به گفته شاهدان خیابانها مانند شهر جنگ‌زده شده و درعین‌حال تظاهر کنندگان با پلیس ضدشورش درگیریهای تن به تن داشتند و شعار براندازی رژیم را می‌دادند.
این تظاهرات در شرایطی است که سپاه پاسداران پایان فتنه را اعلام کرده بود...
شورای ملی مقاومت ایران گروه اپوزیسیون ایران گفت نیروهای ضدشورش از شیراز برای خواباندن اعتراضات اخیر اعزام شده‌اند. ساکنان کازرون هفته‌ها است علیه تصمیم دولت تظاهرات پراکنده داشته‌اند».
تعابیری مانند »شهر جنگ زده»، «خودروهای واژگون و سوزانده شده»، «شهروندان مجروح»، «شعارهای براندازی» و «۲۵ کشته و مجروح»، نشان دهنده‌ی زنده بودن قیام دی۹۶ و استمرار و تعمیق آن در قیام مردم کازرون است.


قیام کنندگان در قیام مردم کازرون

   
تاکتیک‌های لو رفته‌ی رژیم در مواجهه با قیام مردم کازرون
تاکتیک‌های لو رفته و شناخته شده‌ی رژیم در مواجهه با اعتراضات مردمی و نیز قیام مردم کازرون از این قرار است:
 تا بتواند آن را غیرسیاسی کرده و از پیوند با جنبش آزادیخواهانه و براندازانه‌ی سراسری جدا نموده و به یک خواست صنفی تنزل می‌دهد.
 در قدم بعد وقتی نتوانست تلاش می‌کند آن را منحصر به همان محل یا شهر کرده و از گسترش آن به دیگر جاها جلوگیری نماید.
 اگر این شیوه جواب نداد اقدام به شناسایی و دستگیری سلسله‌جنبانان و نیروهای سمت و سو دهنده به اعتراضات می‌نماید تا اعتراض و خیزش را بخواباند و به قول خود «صف اغشتاش‌گران را از صف مردم جدا کند!».
در تمامی مراحل سعی او بر این است که با تاکتیک‌هایی مانند ایجاد رعب و نیز اقدام به دستگیری، قیام‌کنندگان را به شکست بکشاند. به تجربه فهمیده است که اگر اقدام به شلیک نماید، دیگر نمی‌تواند ابعاد  اعتراضات را مهار نماید.
در قیام مردم کازرون، رژیم تمامی این شیوه‌ها را به کار برد اما جواب نگرفت به ناگزیر و از سر استیصال اقدام به شلیک نمود و از مردم شهید و زخمی گرفت. اما همین موضوع باعث گرگرفتن بیشتر قیام مردم کازرون شد.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد رژیم اینترنت را نیز قطع کرد و «دست‌های خارجی و مجاهدین» را عامل بالاگرفتن قیام مردم کازرون معرفی نمود. علی خامنه‌ای با حماقت تمام از همان سیاست شکست‌خورده‌ی شاه استفاده می‌کند؛ سیاستی که خیزش مردم را به عوامل خارجی نسبت می‌داد و از زبان ازهاری می‌گفت: «همه از خارج هدایت می‌شود و سران انقلاب همه توده‌یی و روسی هستند» و این حرف او در مورد الله اکبرهای شبانه زبانزد خاص و عام است:

«من آمدم روی پشت بام ، از این دوربین‌های آمریکایی داشتم که در شب هم می‌بیند ، همه بامهای اطراف را نگاه کردم ، یک نفر هم ندیدم . خانم را هم از پایین صدا زدم گفتم خانم شما بیا بالا ببین کسی را می‌بینی ، او هم آمد و با دوربین نگاه کرد و گفت نه . بعد گفت اینها همه بلندگوهای قوی است که روی پشت بامها گذاشته‌اند و با نوار این الله اکبرها را پخش می‌کنند!».


خاکستر شدن ادوات سرکوب در قیام مردم کازرون

ویژگیهای قیام مردم کازرون
اولین ویژگی این قیام، پیوند آن با جنبش سراسری است. رژیم در نخستین روزهای شکل‌گیری قیام مردم کازرون، این تلقی دجالگرانه را دامن زد که امام جمعه‌ی شهر با خواست مردم همسو است و گویا مشکل به نماینده‌ی ناشی و تازه‌کار کازرون و سلیقه‌های شخصی او برمی‌گردد که می‌خواست محل زادگاه خود را به یک شهر جدید تبدیل کند. جهانگیری معاون آخوند روحانی هم وارد شد و با وحشت گفت باید مسأله‌ی کازون حل شود و به گمان خود آن را حل شده قلمداد نمود.
آماده‌باش مردم و جوانان در قیام کازرون و استفاده از هر فرصتی برای قیام.
سرعت تجمع مردم نشان می‌دهد که قیام وجه سازماندهانه دارد و یک امر خودبخودی نیست.
شعارهای قیام رادیکال است و منحصر به کازرون نیست؛ بلکه براندازی و سرنگونی کل نظام را دنبال می‌کند.
مردم در قیام کازرون نه تنها با ورود نیروهای سرکوبگر انتظامی جا نخورده و از خواست‌های خود کوتاه نیامدند، بلکه بیشتر مصمم شده و عزم خود را برای گسترش قیام جزم کردند. این فاکتور نشان می‌دهد که دوران ایجاد رعب و وحشت برای قفل کردن جامعه دیگر گذشته است. وقتی مردم اراده می‌کنند که بساط سرکوب و اختناق را برچینند ناجا و انتظامی در حکم ببرکاغذی دندان ریخته است و در مواجهه با مردم به جام آمده به سرعت وا می‌رود و پس می‌تمرگد.
در قیام مردم کازرون، پس از آنکه رژیم اقدام به دستگیری تعدادی از جوانان کرد، مردم تجمع کرده و با شکستن شیشه‌های مراکز سرکوب، آزادی دستگیرشدگان را مطالبه کردند. این در حالی بود که رژیم تصور می‌کرد با دستگیری عناصر فعال می‌تواند قیام را فروبخواباند.  
به محض اینکه رژیم از سر استیصال اقدام به شلیک کرد، مردم قهرمان کازرون نه تنها نترسیدند بلکه به سرعت به مقابله برخاسته، کانکس نیروهای سرکوبگر را به آتش کشیده و خودروهای لجنی رنگ آنها را واژگون نموده و به آتش کشیدند.


وارفتن ببرکاغذی سرکوب در قیام مردم کازرون


به آتش کشیده شدن کانکس نیروهای امنیتی در قیام مردم کازرون

وقتی در فیلم‌ها و تصاویر قیام مردم کازرون دقت می‌کنیم درمی‌یابیم که کازرون به طور واقعی به یک «شهر جنگ‌زده»، یا بهتر بگوییم یک «شهر انقلابی» تبدیل شده است. وفور سنگ‌ها بر کف خیابان و پیاده رو بیانگر نبرد خیابانی با سرکوبگران است. در یک صحنه این مردم هستند که نیروهای وارفته و ترس‌خورده‌ی ناجا را دنبال می‌کنند.
نکته‌ی مهم اینکه در فردای شلیک نیز قیام ادامه یافت. خون شهیدان و رنج زخمی‌ها، خشم را در رگان مردم غیرتمند و انقلابی به جوشش درآورد و قیام مردم کازرون وارد مرحله‌ی نوینی از حیات و استمرار خود شد. آنها با فریادهای مصر شعار دادند: «وای به روزی که مسلح شویم». 


هشتک‌های آگاهی آفرین در قیام مردم کازون

وحشت دیکتاتوری آخوندی از قیام مردم کازرون و تبعات آن
دیکتاتوری په به گور آخوندی که از شکل‌گیری قیامی دیگر هراسان است، با اوج‌گیری قیام مردم کازرون به تحریف اخبار مربوط به آن پرداخت و همزمان با دجالگری و تهدیدی تلاش کرد از بالاگرفتن تبعات آن جلوگیری نماید. وحشت کارگزاران حکومتی بیشتر از آن جهت بود که همبستگی دیگر شهرها با قیام مردم کازرون، قیام سراسری را باعث نشود. وزرات کشور رژیم ضمن اطلاعیه‌یی گفت: «حوادث کازرون، ریشه در عوامل غیرتقسیماتی دارد»؛ و سپس با سراسیمگی اعلام نمود که طرح تقسیمات کشوری در کازرون متوقف شده است. این وزارت منفور آنگاه قیام‌کنندگان را به سرکوب بیشتر وعده داد.
سایر رسانه‌های رنگارنگ حکومتی نیز به گونه‌یی وحشت و سراسیمگی خود را از قیام مردم کازرون برملا کردند. اعتماد۲۹اردیبهشت۹۷ نوشت: 
«... در اتفاقي مانند حوادث چند روز اخير در كازرون، شايد كمتر كسي باور كند كه اين ميزان نارضايتي صرفا به دليل تقسيمات ارضي بوده باشد. بايد در داخل با هوشياري برخورد كرد».
شرق نیز طرح تقسیمات کشوری را «بازی خطرناکی که اگر پیشرفت کند به ناکجاآبادی توصیف‌ناپذیر می‌رسد» دانست و نسبت به این موضوع هشدار داد


سرکوبگران مستأصل در قیام مردم کازرون در کنار سنگ‌های ریخته بر کف خیابان

آری، وحشت اصلی تسری قیام مردم کازرون به دیگر شهرهاست؛ «همان ناکجاآباد توصیف‌ناپذیر!» که شرق به آن اعتراف کرد. انعکاس گسترده‌ی‌ اخبار قیام مردم کازرون در خبرگزاریها و حمایت شهرها و استان‌های دیگر از قیام مردم کازرون، موضوع دیگری بود که رژیم را به هراس انداخت. این سلسله هراس‌ها باز هم ادامه خواهد داشت. برغم خواست سرکوبگران و ببر وارفته‌ی کاغذی سرکوب، قیام مردم کازرون نشان داد که این رژیم در مواجهه با فوران خشم توده‌ها به شدت عاجز و مستأصل است و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. تنها کافی است از قیام مردم کازرون الگو بگیریم و برای درنوردیدن طومار این رژیم به پا خیزیم.




ارسال یک نظر

0 نظرات

Pagination Scripts Facebook SDK Overlay and Back To Top