کم ترسیده‌یی از من


«...آنها که با قتل یک دختر جوان در یک خیابان تهران توانستند یک توفان رسانه‌یی را در سطح جهان علیه جمهوری اسلامی پدید آورند و احساسات جهانی را علیه نظام تحریک کنند و زمینه‌ساز تحریم‌ها شوند، در کمین انتخابات‌اند، و نقشه‌ها دارند، باید مراقب باشیم».
روزنامة رسالت ـ اردیبهشت۱۳۹۶



...
كم‌ ترسيده‌يي از من، ترسانك لرزان!


با تمام ترس‌هايت، پنهان‌
ـ در ناشناخته‌هاي مخفي ترس ـ
از من بترس!
ايلخان طيلسان تقدس بر دوش!
خليفه‌ی دجال‌فعل آيه‌هاي خدايي فروش!

من با تمام ياخته‌هاي برهنه‌ی خشم
در عصب‌هاي برانگيخته‌ي شمشير
در كمين توام.

من تمام قامت
تمامِ قامتٍ خشم را
از تمام زاغه‌هاي باروت جهان
براي لحظه‌ی موعود
گردآورده‌ام.
كم‌ ترسيده‌يي از من، ترسانك لرزان!

پشت ارتعاش سرخ معدنچيان زنده بگور
پشت خشم توفان نباريده‌ی اشك
در كوچه‌ی گونه‌هاي دختران خيابان
پشت چهارراه هشدار چراغ قرمز
در رگهاي عاصي تهران
در بوق كلافه‌ی هر ماشين
پشت سانسور‌گريزي سطرهاي زخمي هر وب‌لاگ
در انفجار مهيب آگاهي
پشت هر پشته و پشت
پشت هر مشت درشت
من كابوس پلنگ مرگ توام؛
فشار فشرده‌ی هوشمند
براي لحظه‌ی خيز.

رأي من، نبودن تست

خون «دختر ايران» را
با آبپاش و دروغ و كاسكت و باتوم
ناجا و لجام و لجن
از خيابان برانگيخته‌ی وجدان
نمی‌توانی شست.

جغرافياي ميهن من
با شيپور دمادم بيداري بيدار است
از قاتل ۶۷ بيزار است
 در گريوه تا گريوة آن،
پرهيب گرسنه‌ی پولادخوار شيري‌
در پنجه پنجه‌ی آخته‌اش، سرخ شمشيري



از من بترس!
من انتخاب مرگ توام
رأي من، نبودن توست
بد چرنديده‌يي، دستار سياه!

كم پرشيده‌يي، لرزانك زرد! 


علیرضا خالوکاکایی (ع. طارق)

ارسال یک نظر

0 نظرات

Pagination Scripts Facebook SDK Overlay and Back To Top