معرفی کتاب تکرار تا زیبایی









تکرار تا زیبایی، عنوان دفتری دیگر از دفترهای شعر علیرضا  خالوکاکایی (ع. طارق) است. این کتاب را با قسمت‌ هایی از مقدمه‌ی شاعر در ابتدای کتاب به شما معرفی می‌کنیم. تاریخ سرایش این شعرها به سال های ۱۳۶۸ تا ۶۹ برمی‌گردد.
قسمتی از مقدمه‌ی کتاب:
عشق از اول سركش و خونی بود
تا گریزد‌، هر كه بیرونی بود
مجموعه شعری كه ورق می‌زنید، محصول نخستین آشنایی های من‌، با انقلاب درونی مجاهدین می باشد. تاریخ اغلب سروده ها به سالهای ۶۹-۱۳۶۸ بر می‌گردد. در آن سالها مجاهدین- برای پاسخ به سرنگونی رژیم خمینی- به انقلابی فراگیر در صفوف داخلی خود روی آوردند.
لازم است خاطرنشان کنم بسیاری از این سروده ها در شرایط جنگی، در زندگی سنگری در بیابان های عراق، پس از یک روز طاقت فرسا، در آرامشی گذرا، در زیر پت پت های نور نارنجی و دودناک فانوس و در فاصله‌ی بین بمباران های مهیب در جنگ خلیج سروده شده‌اند؛ در موقعیتی که سراینده مانند دیگر آفتابکاران آزادی، هر آن در معرض ترکش‌های بمب یا گلوله بود و به این نمی‌اندیشید آیا دقیقه‌ یی دیگر زنده خواهد ماند یا نه؛ بل دغدغه اش این بود چگونه می‌توان یک ارتش آزادیبخش و تنها سرمایه‌ی آزادی ایران زمین از چنگال آخوندهای خون آشام را برای خیز نهایی به داخل ایران حفظ کرد و در عین آمادگی برای پرش نهایی از آسیب های جنگی که به مقاومت ایران مربوط نبود، برکنار نگهداشت.
در قسمتی دیگر از مقدمه‌ی کتاب چنین آمده است:
به ‌دلیل در زندان بودن نیروهای انقلابی‌ تا واپسین روزهای پیروزی و فقدان پیشوایان ذیصلاح در بیرون‌، خمینی توانست ـ سوار بر موج ـ رهبری قیام ضد سلطنتی را به سرقت ببرد و با فرزندان انقلاب آن كند كه كرد. ابعاد كشتار‌، شكنجه و سوء استفاده از نام دین آنچنان دامنه دار و غیر قابل تصور بود كه به‌ راستی از جنایتكاران تاریخ مانند چنگیز، تیمور و هیتلر اعاده حیثیت شد.
در برابر این فاجعه‌، دو راه بیشتر باقی نبود: یا سكوت و در ته طیف فشردن دست جلاد برای شلیك تیر خلاص بر شقیقه‌ی مادران باردار‌، نوجوانان و پدران سالخورده و شركت در مراسم شرعی! پوست كندن‌، شقه كردن‌، تعزیز و در یك جمله‌، قصابی انسان؛ یا جانانه ایستادن و نه گفتن و پرداخت بهای آن با گزاف ترین قیمت.
نسل به خون تپیده‌ی ما‌، از رهبران انقلابی خود آموخته بود كه با شرف بماند.

دسترسی به کتاب در تلگرام »مکث در پرانتز آبی»:
دانلود با لینک مستقیم


ارسال یک نظر

0 نظرات

Pagination Scripts Facebook SDK Overlay and Back To Top