خرج کردن ده‌‌ها هزار حافظ قرآن برای کدام هدف










روزی وهابی‌ها می‌گفتند که شما به اندازه انگشتان دو دست حافظ قرآن ندارید/ امروز ده‌ها هزار حافظ قرآن در کشور داریم
احمد خاتمی

این تازه‌ترین افاضات احمد خاتمی، امام نمره موقت نمایش جمعه‌ی تهران در یک مراسم باصطلاح مسابقه‌ی قرائت قرآن در نیروی زمینی سپاه است. او به دیگر هم‌سنخان خود می‌گوید:
«امروز سرمان را بالا می‌گیریم که ده‌ها هزار قاری قرآن داریم».
البته حضرتش بسیار عقب‌مانده‌تر از تاریخ تکامل اجتماعی است و پره‌های مغز او، امام راحل و «مقام معظم!» و سایر اره و اوره و شمسی‌کوره‌های عمامه‌دار و بی‌عمامه‌ی نظام فسیل‌شده‌تر از آن است که بدانند «ولی فقیه» وقت، امیر تیمور گورکان قدس سره! اولین «حافظ قرآن!» در نوع خودش بوده. این جنس از ادعاهای احمد خاتمی و سایز هم‌عمامه‌های او را اگر در چرخشت بریزیم، با پا رویش برویم و بعد حسابی بچلانیم و به باقیمانده‌ی آن زردچوبه و هل و زعفران هم اضافه کنیم، ارزش همه‌ی آنها به اندازه‌ی یک انگشت کوچک آن «شاه‌سلطان‌فقیه» قدرقدرت و قوی شوکت هم نمی‌شود.
برخلاف ذهن کند و کودن حضرات، در رابطه با هوش و حافظه‌ی تیمور می گویند: «اگر نام یکی از ده‌ها هزار سربازش را می‌شنید همیشه بخاطر می‌سپرد. با هر دو دست شمشیر می‌زد و با هر دو دست می‌نوشت. قرآن را از آخر به اول می‌خواند و با هر دو گوش سخنان دو نفر را مجزا همزمان می‌شنید و پردازش می‌کرد. خطی بسیار خوب هم داشت».


جمجمه‌ی هنوز سالم مانده‌ی «حافظ قرآن!» امیر تیمور لنگ، طی یک نبش قبر در سال ۱۹۴۱ توسط ازبک‌ها

اما که چه؟...
این‌نوع قرآن‌پناهی‌های ریایی به کمرتان بزند. ای کاش ویروس خمینی و خمینی‌گرایی در این مرز پرگهر افشانده نمی‌شد. راستی که روی تمامی کشورگشایان خون‌آشام و تمامی ریاکاران و جانمازآب‌کشان تاریخ را سفید کردید. روح قرآن از این که شما «حافظ قرآن»  باشید تا ابدالآباد بیزار است. کاری کرده‌اید که مسلمانان در تمام دنیا نمی‌توانند بگویند ما مسلمان هستیم. اگر نبود مقاومت پاکبازترین فرزندان این ملت، چه کسی می‌توانست در زمانه‌ی ما از اسلام و قرآن سخن بگوید.
حافظ شیراز این شاعر شاعران، این وجدان حساس و بیدار ملت و تاریخ ما، این تنها حافظ قرآن شایسته‌ی این عنوان، بعد از سده‌ها هنوز دارد جواب شما را به بهترین شکل می‌دهد:
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را






ارسال یک نظر

0 نظرات

Pagination Scripts Facebook SDK Overlay and Back To Top