اعتراف حاکمیت به ویژگیهای قیام۹۶ با زبان معکوس





روزنامه‌ی حکومتی جوان، ارگان بسیج سپاه پاسداران در سرمقاله‌ی خود به نام «عبرت‌ها و اندرزهای فتنه‌ی ۹۶»  به تاریخ ۱۹دی، به برخی ویژگیهای قیام۹۶ اشاره کرده و خواهان آن شده است که در برخورد با دامنه‌ی روبه گسترش قیام در روزهای آینده به آنها توجه شود.
۱ ـ این روزنامه‌ی حکومتی با تعابیر و فرهنگ خاص آخوندی قیام۹۶ را «فتنه» می‌نامد و می‌نویسد در هیچ شرایطی نباید از آن غافل بود، زیرا این قیام همواره بیدار و در کمین نظام ‌آخوندی است. 
«اين فتنه نشان داد كه هيچ‌گاه نبايد از دشمن غافل شويم».
 ۲ ـ به نمایش گذاشتن هراس حکومت از ظرفیت شبکه‌ی مجازی در اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار قیام و فراخوان‌ها به اعتراض.
۳ ـ اعتراف به ابعاد فشارهای شکننده بر مالباختگان، بیکاران،‌ فقر عمومی و وضعیت انفجاری موجود در جامعه.
۴ ـ اعتراف به این که قیام‌کنندگان «توانسته بودند از لایه‌های سیستم‌های اطلاعاتی نظام عبور کرده و حکومت را غافلگیر نمایند».
۵ ـ اعتراف به گستردگی حمایت‌های بین‌المللی از قیام و همدردی مردم جهان با قیام‌کنندگان؛ این در حالی بود که سیاست مماشات به رهبری اوباما، در قیام۸۸ پشت حکومت قرار داشت.
۶ ـ اعتراف به فراگیر بودن قیام و گسترش آن به شهرهای مختلف کشور.
۷ ـ اعتراف به ناکارآمدی فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با گسترش قیام.
« با توجه به تهديدهاي علني غرب و قرائن و شواهد موجود اين خطر وجود دارد كه در فتنه‌هاي احتمالي مشابه امكان فيلتر كردن شبكه‌هاي مجازي و قطع ارتباط اعضاي شبكه وجود نداشته باشد».
۸ ـ مهم‌تر از همه این که این روزنامه‌ی حکومتی اعتراف می‌کند که در قیام۹۶ برخلاف قیام۸۸ جناح‌بندیهای حکومتی در اعتراضات مردم دست نداشتند و قیام بطور خلص متعلق به نیروهای انقلابی و مردم و جوانان به پاخاسته‌ی ایران بود.
«براي اولين بار هيچ‌يك از احزاب و جناح‌هاي سياسي داخلي در يك فتنه بزرگ مستقيماً دست نداشتند و ... بدنه مردمي هيچ‌كدام از احزاب سياسي (اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و... ) در شهرها با فتنه‌گران همراهي نكردند».
۹ ـ اعتراف به واقعیت که خشم انفجاری توده‌های به جان آمده، مقرهای بسیج، مساجد ضرار،‌ حوزه‌های علمیه، و نیز سایر اماکن متعلق به حاکمیت آخوندی را نشانه رفته و طی آن بنرهای مربوط به خامنه‌ای پایین کشیده شده و آتش زده شدند. این همان چیزی است که این رسانه‌ی حکومتی از آن به نام «توهین به مقدسات و هتک شعائر دینی!» نام می‌برد.
۱۰ ـ اعتراف به همزمانی قیام۹۶ با قیام۸۸  و شکل‌گیری قیام در روزهایی که حکومت قصد داشت از آنها بهره‌برداری کند و در مورد قیام۸۸ به لجن‌پراکنی بپردازد. درست در همین روزها مردم ایران هیمنه‌ی پوشالی او را به زیرکشیده و پوسیدگی و آسیب‌پذیری‌اش را برملا کردند.
«انتخاب تاريخ ۶ دي (به‌عنوان تكرار ۶ دي ۸۸) و نزديكي آن به بهمن ماه پرده از لجاجت برنامه‌ريزي شده و نمادين دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي ايران بر مي‌دارد، به گونه‌اي كه تصور مي‌كردند تا ۲۲ بهمن ماه سال‌جاري به اهداف پليد خود در خارج كردن اوضاع كشور از كنترل جامه‌ی عمل بپوشانند».
۱۱ ـ اعتراف به این که رهبری قیام۹۶ برخلاف قیام۸۸ در دست باندهای رژیم نیست و هدف تیز و اعلام شده‌ی قیام سرنگونی تمامیت آخوندی است.
«اين اولين باري بود كه فتنه‌گران پشت هيچ شخصيت داخلي سنگر نگرفته و مستقيما و بدون واهمه با تعقيب سناريوي كشته‌سازي بحث براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران را دنبال نمودند». «سناریوی کشته‌سازی» در واقع همان اقرار به روحیه‌ی بالای قیام‌کنندگان و نترسیدن آنها از جانبازی در راه آزادی است.  
۱۲ ـ اعتراف به این که در قیام۹۶ «تنها به فاصله‌ی یک روز» شعار »مرگ بر گرانی»، به شعار «مرگ بر خامنه‌ای، روحانی» ارتقا پیدا کرد و این نشان‌دهنده‌ی عمق و گستردگی و عظمت قیام۹۶ است.
«در فتنه ۹۶ خيلي سريع‌تر از آنچه فكر مي‌شد تنها به فاصله يك روز، آشوب‌ها از پيگيري مطالبات مردم (به‌عنوان بهانه اغتشاش‌گري) به سمت تقابل با نظام و تصرف اماكن نظامي و انتظامي و... تغيير مسير داد».
۱۳
ـ اعتراف به انعکاس سریع قیام به صورت علنی در شورای امنیت سازمان ملل؛ امری که در این «کوتاهترین زمان ممکن» قابل توجه است.  
۱۴ ـ اذعان به دامنه‌داری قیام و این که قیام‌کنندگان آنی از سرنگونی حکومت ننگ و نکبت آخوندی با تمام باندهای و جناح‌بندیهای‌ آن دست برنداشته و این «سهل‌اندیشی و ساده‌لوحی» خواهد بود اگر تصور کنیم قیام۹۶ به خاموشی گرایید و همه چیز دیگر گل و بلبل است.
«دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامي، لحظه‌یی دست از فتنه‌گري و تلاش براي براندازي جمهوري اسلامي ايران بر نمي‌دارند».
۱۵ ـ اذعان به این که «فضای مجازی» یک فضای واقعی با ظرفیت عظیم برای اطلاع رسانی و سازماندهی قیام در ابعاد بزرگ و یک تهدید جدی و بستری آماده و قوی برای سرنگونی حکومت است. این رسانه‌ی حکومتی سپس به حرف علی خامنه‌ای استناد کرده و خواسته از همین الآن باید برای این «هزاران توپخانه‌ی در حال شلیک» چاره‌اندیشی شود. قطع موقت و ایجاد اختلال در شبکه‌ی اینترنتی راه کار نیست و ضد خود تبدیل می‌شود.
۱۶ـ و سرانجام اعتراف به این واقعیت طلایی که هزار کانون شورشی در ایران زمین به پاخاسته و ملتهب «زنگ خطری جدی را در بیخ گوش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی» حاکمیت به صدا درآورده است.
«سازماندهي پنهاني شبكه براندازي بر بستر شبكه‌هاي مجازي زنگ خطري جدي را بيخ گوش دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي به صدا درآورده است و اين دستگاه‌ها بايد خود را براي پيش‌بيني، شناسايي و برخورد با فتته‌هاي احتمالي بعدي آماده كنند».

آری، قیام در اشکال متنوع خود روزبروز پخته و پخته‌تر می‌شود و دیگر بازگشت به تعادل و قواره‌های قبلی امکان‌پذیر نیست. قیامی که توانست یک روزه شعار سرنگونی بدهد. یک روزه از جرقه‌یی در یک شهر به حریقی دامنگستر در شهرهای ایران بالغ شود، به زودی بساط ننگین این حاکمیت ضدتاریخی را در هم خواهد نوردید و از آن گریزی نیست.




ارسال یک نظر

0 نظرات

Pagination Scripts Facebook SDK Overlay and Back To Top